Conducerea preventiva: sfaturi pentru a conduce in siguranta

Iata cateva sfaturi si trucuri interesante despre conducerea preventiva care va vor fi utile: Siguranta pe primul loc!

Ce este conducerea preventiva sau defensiva? Ce principii de baza ar trebui sa tii cont? Conducerea preventiva inseamna adaptarea la toate circumstantele care pot influenta conducerea: vehiculul, mediul inconjurator, soferii (altii si dumneavoastra) si procesele implicate in conducere. Prin urmare, acest tip de conducere se bazeaza in principal pe prevenire si anticipare. Totusi, pentru ca conducerea preventiva sa se dezvolte perfect, trebuie sa tii cont de o serie de ingrijire cuprinzatoare. Vezi care sunt factori principali care ajuta un conducator auto sa piloteze preventiv.

In primul rand, unul dintre conceptele cheie   ale conducerii preventive este distanta de siguranta. Trebuie sa apreciati ca avem o capacitate de reactie care oscileaza in jur de 3/4 de secunda . Cu toate acestea, la fel de importanta ca aceasta viteza de reactie este viteza cu care se deplaseaza vehiculul dumneavoastra. Cu cat viteza este mai mare, in mod logic, cu atat vei parcurge mai multi metri intr-o franare de urgenta, cu riscul in consecinta ca vehiculul tau sa se ciocneasca de cel din fata. Prin urmare, ar trebui sa calculati o distanta de siguranta suficienta pentru ca, in cazul unei manevre neprevazute a vehiculului din fata, al dumneavoastra sa nu se ciocneasca brusc de acesta. Nu ezitati, zonele de securitate sau perimetrele de securitate sunt cheia.

Pe de alta parte, problema distantei de siguranta si a altor conditii generale de conducere sunt influentate de circumstantele legate de vreme si de starea drumului . Daca suprafata drumului este in stare proasta, alunecoasa sau vizibilitatea noastra este redusa de ploaie sau ceata, in mod logic, trebuie sa ne adaptam conducerea (in general prin reducerea vitezei) la aceste circumstante.

Conducerea preventiva: anticipati!

Dupa cum puteti vedea, trebuie intotdeauna sa incercam sa anticipam evenimentele neprevazute care se pot intampla. De exemplu, cu vehicule de urgenta sau in graba. In acest sens, trebuie sa incercam sa le facem loc, deoarece iesirea in calea lor poate cauza probleme sau chiar un accident atat pentru ei, cat si pentru noi.

Pe de alta parte, in orice caz, suntem interesati sa mentinem o disciplina stricta a benzii . Atat in cel mai monoton condus cat si in cazuri de depasire. Este important sa conduceti intotdeauna pe banda dreapta si sa folositi restul benzilor doar in cazul depasirii. In plus, trebuie avut in vedere ca partea centrala a benzii este cea corecta si pe unde trebuie sa circulam. De fapt, pe umeri si pe zone precum liniile de vopsea, riscam sa alunecam atunci cand conducem pe o suprafata neregulata.

Concentreaza-ti atentia

Studiile DGT privind accidentele rutiere dezvaluie ca cele mai frecvente cinci distrageri la volan au de-a face cu utilizarea telefonului mobil, oboseala, GPS-ul, operarea radioului sau distrarea atentiei de catre tovarasi. Din acest motiv, este esential sa fim atenti la drum pentru a sti mereu ce se intampla in jurul nostru si pentru a putea actiona la timp.

Privirea frecvent la oglinzile tale, a fi atent la unghiurile moarte sau a actiona cu prudenta atat la intersectii cat si la sensurile giratorii sunt cateva sfaturi pentru a conduce bine si a actiona preventiv. De asemenea, se recomanda sa fiti extrem de atenti  la intersectiile complicate si trecerile de pietoni din orase, deoarece in fiecare an au loc prea multe accidente din cauza distragerilor care pot fi evitate.

Conducere lina

In conformitate cu conceptia globala a conducerii preventive, trebuie sa subliniem ca exista o parte foarte personala in pregatirea pentru conducere fara riscuri si ca incepe si inainte de a se urca la volan. Conducerea este o mare responsabilitate, asa ca trebuie sa fim 100% pentru ca conducerea noastra sa se dezvolte fara probleme . Depinde de noi ca vehiculul nostru sa fie in conditii perfecte de utilizare. De exemplu, in acest sens, verificarea anvelopelor este esentiala .

De asemenea, nu trebuie sa o jucam calatorind fara sa ne fi odihnit suficient sau sub influenta alcoolului. In ambele cazuri, este o imprudenta ca, dupa cum spunea anuntul, din pacate plateste scump. Prin urmare, trebuie sa mentinem o tensiune constanta in conducerea noastra si, in niciun caz, sa avem incredere in noi. De altfel, trebuie sa fim clari ca calatoriile scurte sunt la fel de periculoase ca si cele lungi si, de multe ori, accidentele au loc pe calatorii de cativa kilometri, intrucat se desfasoara pe drumuri secundare mai periculoase decat autostrazile si autostrazile.

Importanta anvelopelor

Stim ca anvelopele sunt singurul contact al vehiculului nostru cu asfaltul, asa ca mentinerea lor in stare buna este esentiala pentru a evita eventualele accidente. O intretinere buna nu numai ca ne va scuti de sperieturi in timpul conducerii, dar ne va ajuta si sa economisim bani, deoarece vor folosi mai putin combustibil atunci cand vor circula cu presiunea corecta .

Dar, in plus, nu toate anvelopele sunt potrivite pentru tot anul. Atunci cand alegem anvelopele de iarna trebuie sa tinem cont de temperaturile zonei in care locuim sau in care circulam de obicei. Daca scad sub 7 sub zero, atunci avem nevoie de anvelope specifice pentru aceasta perioada a anului. Daca nu, va recomandam anvelopele all-season care incorporeaza tehnologie pentru a le asigura performanta pe suprafete umede, inghetate sau namoloase, dar care raspund perfect si la cresterea temperaturii vara.

Condusul iarna

In acelasi mod in care avem clar ca nu ne imbracam la fel iarna si vara, trebuie sa fim constienti ca nu poti conduce la fel cand este cald sau frig. Conditiile meteo afecteaza direct circulatia, asa ca trebuie luate masuri de precautie extreme atunci cand sosesc cele mai scazute temperaturi ale anului si ne confruntam cu fenomene meteorologice nefavorabile.

Primul lucru de facut in ceea ce priveste conducerea preventiva pentru a conduce iarna   este reglarea vehiculului. Aceasta este o verificare rapida a nivelurilor de ulei si antigel, precum si a bateriei si a iluminatului pentru a confirma ca masina va raspunde oricarei nevoi.

Conducerea in ceata este un alt pericol cu ​​care ne confruntam iarna. Este important sa incetiniti, sa nu depasiti daca nu vedeti suficient de bine, sa curatati ceata si, bineinteles, sa folositi luminile. Este necesar sa purtati luminile de pozitie si pe cea scufundata, dar nu si pe cele lungi, deoarece pot produce un efect de oglinda. Farurile de ceata ar trebui aprinse numai atunci cand nu putem vedea luminile de pozitie ale vehiculului care ne precede pe drum.

Un alt risc de iarna este legat de condusul pe zapada : retineti ca starea zapezii este modificata permanent printr-un proces fizic numit sinterizare. Aceasta inseamna ca in cateva minute putem trece de la zapada proaspata la cea compacta sau tare, asa ca trebuie sa fim extrem de precauti. In toate cazurile este esential sa reduceti viteza, sa mariti distanta de siguranta, sa evitati manevrele bruste si sa folositi frana de motor ori de cate ori este posibil, deoarece pedala de frana poate provoca derapaje nedorite.

Ploaia este un alt factor prezent in toate iernile si care afecteaza direct conducerea. Unele sfaturi de conducere preventiva in acest sens includ schimbarea lamelor stergatoarelor anual si mentinerea curata a parbrizului, pe langa mentinerea in bune conditii atat a franelor, cat si a anvelopelor pentru a evita acvaplanarea .

Pe scurt, ti-am pus la dispozitie o serie de sfaturi si trucuri, astfel incat sa faci din conducerea preventiva un obicei sanatos.