Care sunt cele mai frecvente greseli in optimizarea SEO On-Page?

In lumea optimizarii motoarelor de cautare, optimizarea SEO On-Page, devine cruciala, deoarece determina succesul sau esecul intregii campanii de marketing, ceva ce multi trec cu vederea atunci cand acorda o atentie mai mare SEO-ului off Page. Aceasta serie de strategii si tehnici nu poate fi subestimata daca obiectivul principal este sa obtineti o pozitionare vizibila pentru a asigura traficul si conversia acestuia in vanzari.

Este probabil sa aveti cateva indoieli in ceea ce priveste SEO pe pagina, nu va faceti griji! Pe aceasta pagina va vom impartasi un ghid de baza pentru SEO On-Page pentru a va ridica clasamentul in Google, urmand o serie de actiuni care vor face site-ul dvs. preferat a SERP-urilor.

1.- Probleme de imagine prezentate

In prezent, sunt 45% dintre paginile web analizate care au imagini fara existenta tag-ului ALT si inca 10% care au imagini cu link-uri rupte.

Aceasta problema nu afecteaza doar Google, ci poate genera si o experienta proasta pentru utilizator si, astfel, creste rata de respingere.

2.- Continut duplicat

Aceasta problema este mentionata de mai mult de 50% dintre pagini, adica aceste site-uri web au mai multe pagini cu acelasi continut, iar aceasta este una dintre cele mai frecvente erori care se fac.

Cum poate afecta aceasta problema pozitionarea paginilor duplicate? Ei bine, Google nu stie care dintre ele este principalul si ceea ce ajunge sa faca este sa-i faca sa concureze intre ei. Solutia pe care o recomandam este sa unificati paginile care au acelasi continut sau sa le eliminati pe cele care nu va intereseaza si sa lasati una ca principala.

3.- Probleme cu etichetele de titlu

Problemele cu eticheta Title nu sunt doar foarte frecvente, dar sunt si foarte variate: 35% au etichete de titlu duplicat, 8% nu au titluri, 4% au titluri prea scurte si suntem pe partea opusa. cu 15 % fiind prea lungi.

Google recomanda ca titlurile sa aiba maximum 70-71 de caractere per titlu, in care sa fie adaugat cuvantul cheie pe care doriti sa il pozitionati.

4.- Probleme cu meta description

Peste 50% dintre site-uri web au probleme cu meta-descrieri, in care 30% au duplicate si 25% nu au meta-descrieri adaugate. Am putea considera meta descrierile la fel de importante precum continutul duplicat, adica o meta descriere ar trebui sa fie rezumatul acelei pagini, iar motoarele de cautare stabilesc daca este relevanta sau nu. Pentru aceasta, este recomandabil sa adaugati intotdeauna un text mic de aproximativ 155 de caractere.

5.- Legaturi rupte

Acest factor, desi poate nu pare important, pentru cei dintre noi dedicati SEO, este. Sunt 35% dintre paginile analizate care au link-uri rupte (iar dintre acestea, 70% le returneaza cu un cod 4XX). In plus, exista 25% care au rupt link-uri externe.

6.- Probleme la eticheta H1

Astazi, 55% dintre pagini au probleme cu H1, fie din cauza crearii diferitelor etichete H1 (20%), nu au adaugat niciun H1 pe pagina lor web (20%) si 15% contin informatii duplicate. eticheta de titlu si in eticheta H1.

7.- Proportia scazuta a raportului text HTML

Aici gasim doua optiuni: ca exista putin continut pe o pagina sau ca exista prea mult cod adaugat, adica paginile web care sunt cu CMS precum WordPress, Prestashop… vor gasi optiunea cu care exista si multe pagini. mult cod, pluginuri,… pentru putinul continut care exista. In unele cazuri este inevitabil sa adaugati mai mult continut (pagina de contact).

8.- Densitate scazuta a cuvintelor

18% dintre site-urile web care au studiat SEMrush arata o densitate scazuta de cuvinte pe unele pagini. Ce inseamna acest lucru? Ca paginile trebuie sa contina un minim de cuvinte, cu un minim de 400 de cuvinte, pentru ca Google sa considere pagina dvs. web relevanta in sector.

9.- Prea multe link-uri pe pagina

15% dintre paginile web analizate au prea multe link-uri pe pagina. Aceasta inseamna ca multe companii folosesc o strategie de construire a linkurilor in care sunt dedicate crearii de link-uri care sa trimita catre site-ul lor in portaluri de calitate scazuta si care nu sunt relevante. Daca vrei cu adevarat sa-ti imbunatatesti pozitionarea in Google, cel mai bine este sa alegi doar acele portaluri sau site-uri web relevante pentru sectorul tau si care au un anumit nivel de calitate.

10.- Limba principala

O strategie SEO buna include definirea limbii paginii web, deoarece aceasta ne va ajuta sa imbunatatim pozitionarea internationala si geolocalizarea, informati serverele ce limba utilizati. In plus, Google identifica limba paginii web prin etichete HTML pentru a afisa continutul corect utilizatorilor.

11.- Redirectionari temporare

In multe ocazii, cand se schimba domeniul unei pagini web, pentru a nu pierde autoritatea paginilor, se fac redirectionari 301, dar sunt 10% care fac redirectionari 302, adica redirectionari temporare.

Aceasta nu este o practica rea, dar nu este cea mai recomandata, pentru ca ceea ce face este sa ii spuna Google ca o pagina /example devine /example-new, desi continua sa indexeze pagina veche si sa ignore pagina noua. Evident, pe termen lung, Google va ajunge sa treaca de la 302 la 301, dar pentru a evita pierderea traficului si o optimizare slaba, este indicat sa faci un 301.