Cum se schimba esenta linkurilor no-follow si cum afecteaza acest lucru capaniile tale de seo?

Pana de curand, expertii SEO au inteles ca robotii motoarelor de cautare ar indexa linkurile cu etichete do-follow si le-ar ignora pe cele marcate cu tag-ul no-follow. Marcajele no-follow au fost folosite pentru a ascunde linkul motoarelor de cautare, fie in beneficiul site-ului, fie din motive proprii Google. Drept, urmare, ele nu ar fi avut nicio valoare sau echitate de link. 

Dar, acum lucrurile se schimba. 

Google a facut deja cateva anunturi importante despre modul in care va percepe pe viitor linkurile no-follow, iar aceste schimbari ar trebui cunoscute de catre proprietarii de afaceri care deruleaza campanii de promovare site, webmasterii seo si creatorii de continut.

Iata care sunt aceste schimbari in 2020

Ce spune Google despre linkurile No-follow?

Pe 10 septembrie 2019, Google a anuntat ca va folosi linkurile no-follow ca “indiciu” in scop de ranking, incepand cu 1 martie 2020. Google va scana continutul, textul ancora, linkul in sine si va determina daca este vorba despre un link ce ar trebui ignorat sau inclus in determinarea pozitiei in cadrul afisarilor. 

Aceasta este o schimbare majora pe care o face Google referitor la linkurile no-follow. De cand au fostr introduse, in anul 2005, Google a ignorat orice linkuri no-follow si le-a exclus din echitatea linkurilor. Daca aveati un link no-follow spre site-ul dumneavoastra, cel mai probabil acesta era ignorat de catre Google. 

Dar cu aceasta noua pozitie, Google admite de fapt ca unele linkuri no-follow ar putea fi valoroase si ar trebui incluse in determinarea pozitionarii in clasamente cautarilor organice. Prin urmare, nu toate linkurile no-follow vor fi excluse de a fi scanate si luate in considerare pentru ranking. 

In plus, Google a mai anuntat ca va mai adauga inca doua tag-uri de link, altele decat no-follow, iar acest lucru va aduce si mai multa complexitate analizei linkurilor. Acestea vor intra in vigoare imediat, dar Google va incepe sa vada linkurile no-follow ca indicii de ranking incepand cu luna martie 2020.

Atributele suplimentare care descriu linkurile

De acum, nu va mai fi vorba doar despre linkuri no-follow si do-follow. Va puteti gandi si la tag-urile rel = “Sponsored” (sponsorizate) si rel = “ugc”.

Tag-ul de sponsorizare va fi utilizat pentru linkurile platite. Tag-ul “ugc” se va aplica linkurile gasite in continutul generat de utilizaatori pe site-ul dumneavoastra. De exemplu, daca alti clienti sau cititori contribuie prin adaugarea unui link in sectiunea de comentarii sau pe forum, acum puteti marca acele comentarii cu elementul “ugc”, pentru ca Google sa inteleaga ca acela reprezinta o contributie a utilizatorului. 

Aceste atribute suplimentare nu sunt obligatorii, dar sunt de ajutor pentru Google si ar putea avea un impact pozitiv asupra pozitionarii in clasamentele cautarilor organice. 

Ce ar trebui sa faceti cu linkurile no-follow existente?

Expertii Google si webmasterii seo au subliniat faptul ca nu este necesara actualizarea schimbarii niciunui link existent. Nu trebuie sa faceti nimic pentru ca Google va incepe in mod automat sa scaneze “indicii” pe articolele marcate cu tag-ul no-follow. 

Toate linkurile publicitare sau sponsorizate trebuie sa fie etichetate no-follow sau sponsorizate (au in general litera P in fata). Nu trebuie sa schimbati linkurile platite sau publicitare din advertoriale in “sponsored”, decat daca vreti sa faceti acest lucru. 

Puteti folosi unul din noile atribute sau tag-ul no-follow pe acelasi link. 

Cel mai probabil, schimbarea aceasta nu va fi atat de mare pentru SEO, cu exceptia cazului in care Google va cumula multe linkuri pe care initial le ignorase. Daca se intampla acest lucru, multe site-uri ar putea incepe sa resimta o imbunatatire a cresterii pozitiei in cautarile organice, pentru ca Google va recunoaste linkurile pe care le-a omis anterior. 

Totusi, linkurile no-follow nu vor avea efecte pozitive asupra backlinkurilor, cu exceptia cazului in care Google decide sa nu le ignore.