Alimentele fermentate si intestinul tau: de ce sunt atat de bune pentru sanatatea ta

Aveti mai mult decat deranjul abdominal ocazional? Daca te simti cantand jingle-ul Pepto-Bismol in majoritatea zilelor, de ce sa nu te gandesti sa adaugi mai multe alimente fermentate in dieta ta.

Nu trebuie sa mergeti la un magazin de produse naturiste de lux pentru a cumpara ingrediente cu sunete exotice. Probabil aveti multe capse in camara si frigider. Iata slabele alimente fermentate si intestinul dvs. si modul in care acestea va avantajeaza sanatatea generala.

Ce este fermentarea?

S-ar putea sa va ganditi la termenul ,,fermentare” in asociere cu bere sau vin. Cu toate acestea, aceasta metoda de preparare a alimentelor merge inapoi mii de ani – in masura in 6000 i.Hr. . in Semiluna Fertila.

Multi oameni fermenteaza alimentele pentru a le proteja de cariile si bolile transmise de alimente. In regiunile cu salubrizare deficitara, astfel de masuri permit oamenilor sa-si satisfaca nevoile calorice, fara a provoca diaree si varsaturi potentiale fatale de la agentii patogeni.

Beneficiati de fructele muncii lor astazi. Acele muraturi de marimea gustarii, care fac un adaugator comod in noaptea tarzie sau un plus clar la gratarul din cartier? Vin conservate in saramura si usturoi – niciun castravete din sectiunea de produse nu ar ramane proaspat ca un borcan de castraveti.

Cum va ajuta alimentele fermentate in intestin? O mare parte din secret consta in prebiotice si probiotice. Care este diferenta? Probioticele sunt bacterii benefice care exista in mod natural in intestin, dar puteti consuma si prin dieta dumneavoastra.

Prebioticele constau din fibra pe care se petrec aceste creaturi microscopice si le puteti gasi pe ambele in produse fermentate. Iata cinci beneficii pentru sanatate ale obtinerii mai multor alimente fermentate in dieta ta.

1. Ofera enzime benefice

Intestinele dvs. au nevoie de un echilibru sanatos de enzime pentru a functiona la maxim. In timpul fermentatiei, microorganismele produc aceste fluide pentru a descompune compusii complecsi.

Corpul dvs. poate accesa apoi biomolecule simple, esentiale pentru functionare. Proteinaza, amilaza si catalaza joaca roluri esentiale in mentinerea conductelor fara probleme.

2. Incurajeaza bacteriile sanatoase

Poate ca cea mai critica proprietate benefica a alimentelor fermentate este ca acestea incurajeaza flora gastrointestinala sanatoasa. Modificarile microbiomului intestinal pot face totul, de la influentarea starii tale de spirit pana la provocarea unor eruptii dureroase la cei cu afectiuni cronice de sanatate.

Multi dintre neurotransmitatorii necesari pentru functia sanatoasa a dispozitiei provin din intestinele dumneavoastra. Oamenii de stiinta au descoperit ca bacteriile intestinale produc dopamina , GABA si norefedrina, pentru a numi doar cateva. Dezechilibrele din aceste substante pot stimula anxietatea si depresia.

3. Te ajuta sa digerezi

Deoarece alimentele fermentate produc multe dintre enzimele necesare digestiei in timp ce stimuleaza dezvoltarea ulterioara in intestin, s-ar putea sa usurati afectiuni precum arsuri la stomac, balonare si gaze. Puteti vedea ca stramosii nostri stiau de aceasta proprietate chiar daca le lipsea stiinta pentru a o explica.

De exemplu, in traditia est-europeana, multi indivizi consuma carne de porc si varza murata ca parte a sarbatorilor lor de sarbatori. Carnea dureaza mai mult timp pentru a fi digerata decat multe alte substante, dar au avut nevoie de grasimea bogata pentru a oferi caloriile necesare pentru a bate frigul. Varza fermentata i-a ajutat sa proceseze energia atat de necesara.

4. Iti mentin scaunele mai solide

Ati pastrat servetele umede langa comoda dvs. chiar inainte de COVID-19? Daca aveti frecvent scaune largi si apoase care fac o mizerie, alimentele fermentate va pot ajuta.

Deoarece aceste alimente va ajuta intestinul sa produca bacterii mai benefice, intestinul gros isi poate face treaba mai eficient. Drept urmare, formati scaune care nu sunt prea ferme pentru a trece confortabil, dar mentin soliditatea.

5. Iti imbunatatesc raspunsul imunitar

In aceste zile, tuturor le pasa mai mult de imbunatatirea sanatatii imune. Consumul mai multor alimente fermentate ar putea ajuta.

Claudia Staubert si colegii de la Universitatea din Leipzig au publicat recent un studiu constatand ca oamenii poseda un receptor in celulele lor care detecteaza metabolitii din alimentele fermentate. Cand o fac, ii indica sa va trimita sistemul imunitar in unitate si ii face sa circule pe tot corpul, eliminand agentii patogeni.

Cum sa obtineti mai multe alimente fermentate in dieta dvs.?

Daca beneficiile alimentelor fermentate suna atragatoare, ar trebui! Iata cinci moduri de a obtine mai multe dintre aceste minuni in dieta ta.

Mananca mai multa varza murata: poti face o versiune de casa si fermenta alte legume, cum ar fi conopida si ardeiul rosu, daca nu iti place singura varza.

Folositi iaurtul grecesc ca dressing: doriti un dressing simplu pentru salata care sa castige premii de la familia dvs.? Amesteca otet balsamic, o nota de ulei de masline, iaurt grecesc simplu si ierburi proaspete din gradina ta. Are un gust incredibil si dureaza cateva minute.

Bea kombucha sau kefir: daca te-ai nedumerit peste aceste bauturi de pe rafturile bacaniei, incearca-le. Nu sunt prea dulci si pot contine alte plante benefice, cum ar fi lavanda si hibiscus.

Amestecati o supa de miso: miso-ul care da numele supei omonime este o minune fermentata.

Tentati-va gustul cu tempeh: Daca sunteti vegan, acest tofu fermentat are un gust mai fumat decat versiunea simpla. Este un inlocuitor ideal pentru ,,fripturile” pentru fumatori pe masura ce se apropie sarbatorile.

Alimentele fermentate sunt bune pentru intestin si sanatatea generala

Alimentele fermentate fac minuni pentru sanatatea ta fizica si chiar mentala. Adaugati mai mult la dieta dvs. astazi si profitati de beneficii.