Spirit provensal

Ori de cate ori intru intr-un magazin L’Occitane, imi place sa zabovesc printre rafturi, sa deschid capac dupa capac si sa testez texturile cremelor sau ale lotiunilor puternic aromate, care mi se topesc pur si simplu pe piele. Invaluita de acordurile de portocala si scortisoara ale parfumului de interior, ma surprind adesea visand cu ochii deschisi. Fascinata de imaginile campurilor de lavanda din Provence, leganate de bataia vantului, sau de cele ale stradutelor pietruite si ale liniilor de coasta serpuitoare, ma imbarc intr-o calatorie imaginara spre un colt fermecat din sudul Frantei. Si o am ca ghid pe Olguta, consultant L’Occitane, care m-a initiat in povestea brand-ului si pe expertiza careia ma bazez atunci cand achizitionez noi produse pentru ritualul meu de infrumusetare.  

File de poveste

Ce-i drept, este usor sa spui o poveste frumoasa atunci cand faptele sunt la fel de reale precum efectele miraculoase ale produselor pe care urmeaza sa vi le prezint. Iar faptele demonstreaza ca 

L’Occitane este un brand care s-a nascut din pasiune, dragoste pentru natura si respect pentru mestesugurile traditionale mediteraneene. Cu 37 de ani in urma, un tanar de 23 de ani isi propune sa obtina primele uleiuri esentiale de rozmarin, dupa vechile retete provensale de prelucrare ale ingredientelor naturale. Desi nu are la dispozitie decat un vechi distilator si un camion mic, Olivier Baussan nu se lasa descurajat. Mizand pe vastele cunostinte pe care le poseda, legate de puterea vindecatoare ale plantelor, si pe vechile retete provensale de prelucrare ale ingredientelor naturale, fondatorul L’Occitane obtine uleiuri esentiale de rozmarin si lavanda, care devin celebre peste noapte. Succesul repurtat il determina sa fabrice sapun de Marsilia, mestesug specific sudului Frantei, pe care il reinvie folosind o reteta bazata pe uleiuri vegetale si pe metode traditionale de productie. Peste cativa ani, avand o afacere in plina ascensiune si dobandind o reputatie solida pe piata cosmeticelor naturale, tanarul antreprenor e din nou in cautarea unor ingrediente pretioase pentru a-si extinde gama de produse. Astfel descopera efectele incredibile de hidratare ale untului de shea african, din Burkina Faso, numit si „aurul femeilor” – ingredient prezent in peste 55 de produse ale marcii, cele mai iubite fiind crema de fata extra-nutritiva, care ofera dubla protectie impotriva deshidratarii si conditiilor climatice aspre, si sapunul delicat cu unt de shea si lavanda, care nu doar ca hraneste si protejeaza pielea uscata, ci are si un efect relaxant. 

Darurile naturii

In magazinele L’Occitane e usor sa urmaresti povestea ingredientelor incorporate in serumuri, geluri de dus si elixiruri, care pur si simplu fac minuni. Randuite dupa numele plantei sau ale florii in jurul careia s-au construit gamele, produsele vin la pachet cu o experienta senzoriala inegalabila. Astfel, pe langa beneficiile uluitoare cu care sunt inzestrate, gamele inmiresmate cu bujor, flori de cires sau trandafiri sunt un adevarat rasfat pentru simturi. 

Parte din familia L’Occitane inca din 1999, verbina e un ingredient emblematic al brand-ului, prezent azi in peste 40 de produse. Cu un parfum care revigoreaza simturile, aceasta este recomandata pentru alungarea stresului si a oboselii. Odata ce vei testa gelul de dus cu verbina, iti garantez ca te vei incarca cu energie inca de la prima ora a diminetii.

Iar daca esti in cautarea unui aliat in lupta impotriva imbatranirii cutanate, gama imbogatita cu extract de imortele e alegerea perfecta. Dupa zeci de ani de cercetari asupra proprietatilor unice antiaging ale speciei de imortele descoperita in tinutul arid al insulei Corsica, in 2002 laboratorul L’Occitane crea formula patentata ce incapsuleaza ulei esential si extract de celule de imortele, care stimuleaza, protejeaza si repara fibrele de colagen. In 2013, gama este relansata, amplificandu-i-se puterea de de a corecta toate semnele imbatranirii chiar din centrul celulelor, si se imbogateste cu o lotiune pe care este recomandat sa o aplici dupa curatarea si tonifierea tenului, cu ajutorul unei dischete de bumbac. Aceasta stimuleaza metabolismul celular si contribuie la redarea tineretii pielii.

Ajunsa in fata produselor din gama cu migdale, Olguta imi povesteste ca L’Occitane a lansat un program pentru sprijinirea si reinvierea culturilor traditionale de arbori de migdal, cu decenii in urma. Brand-ul a folosit doar recolta de migdale ce provine din anumite culturi situate in sudul Frantei, sprijinind astfel comertul cu migdale si familiile producatoare. Produsele L’Occitane pe baza de migdale fac minuni in tratamentele de remodelare corporala, deoarece confera pielii fermitate si lupta eficient impotriva celulitei.

Cand vine vorba despre gama imbogatita cu ulei esential si apa de angelica (linie conceputa pentru ingrijirea fetei, care confera hidratare intensiva si revitalizeaza tenul), o asociez instant cu serumul sublim. Cu o textura lejera si proaspata, acesta confera tenului luminozitate si ii diminueaza roseata si imperfectiunile. 

In plus, pentru ca L’Occitane doreste sa aduca mai aproape atmosfera mediteraneana si legendele provensale, parfumierul casei, Karine Dubreuil, a fost insarcinata sa incapsuleze in flacoanele de parfum ale gamelor Eaux de Provence si La Collection de Grasse arome autentice.

Si nici barbatii nu au fost neglijati. Gamele cu ienupar, cu proprietati antiseptice si revigorante, si Verdon, ideala pentru barbatii activi, se ridica la inaltimea celor mai exigente asteptari.

Din principiu 

Filozofia brand-ului L’Occitane se traduce prin valori care implica autenticitatea (reinvierea traditiilor autentice si a legendelor provensale), senzorialitatea (produse care imbina toate senzatiile si aromele mediteraneene) si respectul fata de mediul inconjurator si oameni. Astfel, in anul 1997, L’Occitane a fost prima companie producatoare de produse cosmetice care a inscriptionat limbajul Braille pe etichetele produselor sale. De asemenea, a utilizat materiale reciclabile pentru ambalaje, a interzis utilizarea ingredientelor de origine animala sau testarea produselor pe animale si a utilizat ingrediente certificate A.O.C. (Appelation d’Origine Controlee). Emblema A.O.C. indica faptul ca ingredientele care stau la baza obtinerii produselor respective fac parte din culturi selectionate si reprezinta o garantie a calitatii produselor.