5 lucruri pe care investitorii le cauta inainte de a investi

Sa recunoastem, inceperea unei afaceri poate fi costisitoare. Putini antreprenori au banii la indemana pentru a pune mingea in joc fara ajutor din exterior. Daca incepeti o afacere mica sau doriti sa va dezvoltati afacerea, puteti cauta finantare printr-un imprumut traditional, un microimprumut sau numerar de la prieteni si familie. De asemenea, puteti cauta finantare de la investitori, motiv pentru care este important sa intelegeti ce cauta investitorii inainte de a investi.

Amintiti-va ca investitorii sunt fundamental diferiti de creditori si va trebui sa luati in considerare acest lucru atunci cand decideti ce fel de finantare doriti. Creditorii va dau bani si ii platiti cu dobanda. Investitorii va ofera bani in schimbul detinerii unei parti din afacerea dvs. Investitiile lor pot veni cu restrictii – ca trebuie sa obtineti aprobare pentru tranzactii peste o anumita suma de dolari, de exemplu, sau ca trebuie sa infiintati un consiliu de administratie independent. Si investitorii au, de asemenea, anumite drepturi, pe care ar trebui sa le discutati cu avocatul inainte de a interveni iar pentru mai multe acceseaza https://meni.ro si afla mai multe.

Cel mai important lucru

Mai mult decat orice, investitorii doresc sa vada o rentabilitate a investitiei lor. Investitorii sunt in afacerea de a pune bani in afaceri in crestere, astfel incat sa poata face bani. Daca poti demonstra ca afacerea ta le va aduce bani, atunci esti acolo in proportie de 90%.

In timp ce fiecare investitor va dori sa castige bani, partea grea devine sa stii cum sa atraga fiecare investitor potential intr-un mod care sa-i starneasca interesul. Amintiti-va, la sfarsitul zilei, investitorii sunt doar oameni – fiecare investitor va avea diferite puncte de durere si diferite seturi intangibile de criterii pentru modul in care ajung la decizii de investitii. Unii investitori vor fi strict bazati pe numere, in timp ce alti investitori isi vor baza deciziile pe un sentiment „instinct”.

Iata cum sa atingeti toate punctele pentru potentialii investitori, astfel incat sa acoperiti toate bazele cat mai bine. Detaliem primele zece criterii pe care multi investitori le vor folosi, astfel incat sa va puteti dezvolta cel mai bun plan si cea mai buna propunere posibila pentru a castiga capital pentru nevoile dvs. de finantare pentru afacerile mici.

1. Numere concrete

Sa incepem cu datele hard. Dupa cum tocmai am descris, investitorii vor sa castige bani. Este datoria ta sa le arati ca compania ta va face ca acest obiectiv sa se intample pentru ei.

Daca compania dumneavoastra functioneaza de ceva vreme, atunci trebuie sa demonstrati ca ati avut o performanta financiara excelenta pana acum. Daca compania dvs. nu a inceput inca, atunci trebuie sa aratati ce va puteti astepta sa aduceti, cand va veti atinge cifrele obiective si cand investitorul dvs. se poate astepta sa inceapa sa-si castige banii inapoi. Cu alte cuvinte, aveti nevoie de un plan de afaceri cu adevarat puternic (si bine sustinut).

2. Un plan de afaceri solid 

Un plan de afaceri solid demonstreaza investitorilor ca esti serios in ceea ce priveste afacerea ta si ca te-ai gandit la planurile tale de a castiga bani. Desi planul tau de afaceri singur nu va fi suficient pentru a convinge investitorii sa te sustina, niciun investitor nu va pune bani fara unul.

Printre altele, planul dvs. de afaceri ar trebui sa includa:

  • Piata dorita, cu date care sa arate de ce aceasta piata este tinta dvs
  • Proiectii financiare bazate pe date
  • Canale de vanzare, cu date care sa arate de ce acele canale vor fi eficiente
  • Planuri si obiective de marketing, cu date care sa arate de ce aceste planuri vor fi eficiente
  • Analiza concurentei pentru produsul sau serviciul dumneavoastra
  • Cronologie proiectata pentru cand veti incepe sa castigati bani
  • Potentiale obstacole si planurile dvs. pentru a le face fata

3. O idee unica

Atat investitorii, cat si publicul larg sunt entuziasmati de cuvintele „nou si inovator”. Concluzia este ca, daca piata este saturata cu sute de produse identice, atunci compania dvs. nu este probabil sa fie un mare succes.

Transmite investitorilor ceea ce este despre produsul sau serviciile tale care il fac sa iasa in evidenta. Exista potential de piata pentru produsul dvs. unic? Rezolva o problema unica? Este o inovatie sau o inventie nou-nouta?

Nu trebuie sa fi venit cu o inventie noua, dar trebuie sa arati de ce produsul sau serviciul tau este diferit sau mai bun decat ceea ce ofera concurentii tai. In termeni de afaceri, acesta este „avantajul tau competitiv”. Este ceea ce te va face sa ai succes in fata concurentilor tai. De asemenea, puteti demonstra ca afacerea dvs. va indeplini o nevoie nesatisfacuta – cum ar fi o brutarie intr-o zona care nu are deja una.

4. O naratiune puternica

Investitorii aud o multime de argumente pline de date solide – avand in vedere doua companii cu randamente proiectate similare, ce il face pe un investitor sa aleaga una in detrimentul celeilalte? Povestea! Investitorii tai sunt oameni, nu roboti si pot fi influentati de o naratiune grozava despre motivul pentru care aceasta afacere este importanta pentru tine, de unde a venit ideea si unde intentionezi sa o duci. Ce nevoie va satisface afacerea ta? Cum va schimba lumea? Ce il face special? De fapt, sa-ti deschizi prezentarea cu povestea ta este o modalitate excelenta de a da tonul si de a-ti atrage potentialii investitori.

5. Pregatirea pentru afaceri

Multi oameni au idei de afaceri potentiale, dar nu multi oameni au puterea si mijloacele de a prelua acele idei si de a le transforma intr-o afacere functionala si viabila din punct de vedere financiar. Arata-le investitorilor tai ca nu numai ca poti vorbi, dar ca esti gata sa mergi.

Compania ta este pregatita sa decoleze si sa dea drumul? Daca puteti demonstra ca aveti toate componentele cheie la locul lor, veti starni interesul investitorilor, deoarece acestia vor sti ca vor obtine o rentabilitate a investitiei lor mai devreme decat mai tarziu.

Pentru a arata pregatirea pentru afaceri, trebuie sa-ti faci temele – cercetarea de piata si planul de afaceri, de exemplu. Trebuie sa aratati ca aveti un plan clar in vigoare (de exemplu, ca ati stabilit deja o locatie sau un furnizor nou).